Prípadová štúdia zemplin.sk

Nie je to len e-shop

zemplin.sk

Kto je ZEMPLÍN, s.r.o.?

Spoločnosť ZEMPLÍN, s.r.o. je obchodnou spoločnosťou, ktorá sa od svojho vzniku v roku 1997 zaoberala veľkoobchodným predajom spojovacieho materiálu. V rámci neustáleho rozvoja spoločnosť rozšírila v roku 2005 svoju činnosť o veľkoobchodný a maloobchodný predaj vykurovacích telies na tuhé palivá, ich príslušenstvá a ďalší tovar. Ich služby využívajú významní zákazníci a obchodní partneri z oblasti strojárenstva, hutníctva, stavebníctva, elektrotechnického i automobilového priemyslu.

Myšlienka zriadiť e-shop bola v mojej hlave už dlho. Ale každý "biznis" má svoje špecifiká a ten náš obzvlášť. Predávame rôzne komodity, ktoré majú úplne odlišné špecifiká, inú klientelu, iný spôsob predaja, logistiky i marketingu. Vedeli sme, že bude veľmi náročné pochopiť a do praxe preniesť všetky zložité mechanizmy a procesy, ktoré sú nastavené v našej firme. Naplniť túto myšlienku bolo možné iba so silným a skúseným dodávateľom takýchto služieb. Boli sme si vedomí, že nastúpime na cestu, ktorá možno ani nikdy neskončí. A toto bol dôvod, prečo sme sa rozhodli spolupracovať so spoločnosťou bart.sk s.r.o.. Referencie, skúsenosti a hlavne myšlienka, ktorá nás spája : "chceme, aby tu naše firmy boli ešte veľmi dlho". Nehľadali sme iba dodávateľa služieb, ale partnera, ktorý chce a dokáže vnímať naše potreby, pochopí fungovanie firmy a ktorý dokáže prinášať aj nové návrhy, zlepšenia, nielen plniť zadané úlohy.

Zakladáme si na individuálnom prístupe ku zákazníkom, kde komunikácia s ním nekončí predajom tovaru. Spokojnosť zákazníka je pre nás prvoradá.

Ing. Sidónia Hutníková

Navštíviť web

Aké boli naše priority?

V prvom rade sme chceli dosiahnuť výnimočnosť e-shopu a jeho odlíšiteľnosť od ostatných. Nešlo však len o vybudovanie e-shopu.

Medzi naše ciele sme zaradili nasledovné body:

  • Implementácia a úplné prepojenie informačného systému Helios
  • Intuitívne, inovatívne a inteligentné funkcionality pre B2B zákazníkov
  • Zjednodušenie nakupovania
  • Atraktívny dizajn webovej aplikácie
Dôležitosť nových funkcionalít

Dôležitosť nových funkcionalít

Ako zabezpečiť to, aby boli vaši zákazníci na e-shope spokojní a aby sa vrátili? Jedným z mnohých riešení je automatizácia, prechod na informačný systém a zapracovanie B2B funkcionalít, ktoré vám zaručia návrat spokojných a záujem nových zákazníkov.

Ešte predtým, ako začneme implementovať nové riešenia, je dôležité, aby ste mali premyslený cieľ. Aby ste vedeli, čo chcete získať, čo má byť výsledkom vašej cesty. Pochopením vašich požiadaviek a očakávaní, vám pomôžeme nájsť a stanoviť ten váš cieľ cesty.

Nastaveniu stratégie spoločnosti ZEMPLÍN, s.r.o. predchádzali analýzy trhu, potenciálnych zákazníkov a ich potrieb. Pre tento obchodný model bola najdôležitejšia spokojnosť zákazníka a naplnenie očakávaní, ktoré sú pre tento typ služby nevyhnutné. Výsledkom bolo zapracovanie mnohých B2B funkcionalít, ktoré vás nielenže odlíšia od konkurentov, ale zjednodušia prácu vám, fakturačnému, skladovému, logistickému aj finančnému oddeleniu. Najdôležitejšie je myslieť na to, že váš e-shop v dnešnej dobe už nie je len jednorazové riešenie pre nákup, ale dlhodobý záväzok, ktorý treba neustále rozvíjať.

Dopyty

Funkcionalita, ktorá uľahčuje prácu vám, aj vašim zákazníkom

Spoločnosť ZEMPLÍN, s.r.o. uvažovala vo veľkom a rozhodla sa zjednodušiť celý proces objednávania tovaru a dopytovania zákazníkov.

Vytvorili sme tak na e-shope dopytovací systém, kde okrem klasickej objednávky predávajúci umožňuje zákazníkom možnosť si tovar dopytovať v prípade, že nie je skladom. Prepojenie e-shopu s informačným systémom umožňuje predávajúcemu spracovať cenovú ponuku a zákazník sa v ďalšom kroku môže rozhodnúť, či dopytovací proces dokončí vytvorením objednávky. Toto prepojenie prebieha na pozadí a zákazník stav môže sledovať vo vlastnom účte.

A čo je výsledok? Jednoducho si to vaši zákazníci budú dopytovať priamo na vašej stránke, informačný systém to spracuje a vy tak ušetríte čas manuálnemu nahadzovaniu a vybavovaniu objednávok. Ušetrený čas pri manuálnej práci tak viete venovať poradenstvu a individuálnej konzultácii s klientmi.

Cenová politika

Spracovanie cenovej politiky je často boj sám o sebe. Pre e-shop zemplin.sk sa nám podarilo plne implementovať cenovú politiku. V praxi to znamená, že koncový zákazník vidí svoje aktuálne nákupné ceny, prípadne aj doporučené maloobchodné ceny. Tak, ako do e-shopu prenášame cenové hladiny, tak prenášame aj zľavy určené konkrétným zákazníkom.

Na webe sme taktiež implementovali aj prenesenú daňová povinnosť, čo umožňuje platcom DPH nakupovať vybrané produkty už s 0% DPH.

Vlastné kódy zákazníkov

Výhody pre pravidelných zákazníkov

Ďalšie funkcionality, ktoré sa nám podarilo úspešne zapracovať, je umožnenie zákazníkom používať pri objednávke tovaru ich vlastné kódy a importy objednávok z ich informačných systémov. Vďaka týmto funkcionalitám svojim zákazníkom šetríte čas a možnú chybovosť pri objednávaní podobného tovaru.

Prepojenie informačného systému Helios

Prepojenie informačného systému Helios

Už Vás viac nemusia trápiť papierové dodacie listy, faktúry, prípadne manuálna správa objednávok. Implementáciou informačného systému a jeho úplného prepojenia na správu Vašich služieb Vám zjednoduší, sprehľadní a zautomatizuje aktuálne procesy.

Pravidelná starostlivosť je cesta

Spolupráca s našim zákazníkom pre nás nekončí vybudovaním fungujúceho e-shopu. Vďaka vzájomnej spokojnosti a pravidelnej spolupráci prechádzame do partnerského vzťahu, vďaka ktorému môžeme aj naďalej zlepšovať obchodný model úspešne rozvíjajúcej sa spoločnosti. V rámci tejto spolupráca nás čaká napojenie externých skladov a marketingová stratégia, ktorá prinesie želané výsledky. Stále však máme na pamäti, že orientácia na zákazníka a individuálny prístup je to, čo chceme spolu dosiahnuť.


Ako vníma spoluprácu klient?

Jedným z hlavných cieľov našej spoločnosti je orientácia na zákazníka s cieľom budovať dlhodobú spoluprácu. Komunikácia s ním u nás nekončí predajom tovaru. A toto boli hlavné myšlienky, ktoré nás sprevádzali celou cestou prípravy a tvorby e-shopu. Ponúknuť im niečo viac, ako ostatní. Byť iní, odlíšiť sa. Hlavnou prioritou bolo vytvoriť inteligentnú, inovatívnu a intuitívnu platformu pre B2B partnerov. Naším cieľom bolo v prvom rade vytvoriť "pro-zákaznícky" orientovaný e-shop a v druhom rade zefektívniť prácu mojich kolegov. Zo spätných väzieb, ktoré získavame od našich zákazníkov, je zrejmé, že túto myšlienku sa nám darí napĺňať. Poďakovanie zákazníkov, že pracujú s e-shopom, ktorý je prioritne zameraný na ich potreby, je asi tá najlepšia odpoveď na to, či rozhodnutie začať tento projekt so spoločnosťou bart.sk s.r.o. bolo správne. Bolo a my sa tešíme na ďalšiu spoluprácu, vzájomné inšpirovanie sa a možnosť pomáhať si navzájom na ceste vpred.

Sidónia Hutníková Ing. Sidónia Hutníková Konateľ

Páči sa Vám ako rozvíjame Zemplin?

Kontaktujte nás
Napíšte nám
success Úspešne odoslané Správa bola úšpešne odoslaná. Čoskoro vás budeme kontaktovať.
error Ops! Nastala chyba Správu sa nepodarilo odoslať. Skúste to neskôr.