Menu
EN | SK

Prípadová štúdia solik.sk

Keď poznáš návštevníka svojho webu

solik.sk

Kto je solik.sk

Firma Solík SK s.r.o. je rodinná firma s viac ako 15 ročnou históriou. Vo svojom portfóliu má viac ako 6000 produktov zo zváracej a brúsnej techniky, ochranných pomôcok a príslušenstva. Obsluhujú spoločnosti v rámci Slovenska, nakúpiť však môžete aj cez e-shop alebo osobne na predajni v Považskej Bystrici. Vďaka neustálemu rozširovaniu služieb tak pomáhajú každému, pre koho zváranie nie je iba práca, ale spôsob života.

Navštíviť web

Každý úspešný projekt bol raz na začiatku. V úvode tejto spolupráce sme sa zamerali na ciele, ktoré vychádzali z potrieb zamestnancov a zákazníkov.

  • Prepojenie na informačný systém
  • Implementácia marketingových B2C funkcionalít
  • Stratégia zameraná na cieľovú skupinu
  • Obsahový marketing ako základný prvok komunikácie
Prepojenie na informačný systém

Prepojenie na informačný systém

Využívať informačný systém je v dnešnej dobe možno samozrejmosť. Ale prepojenie informačného systému s e-shopom vyžaduje, aby dáta boli neustále aktualizované na oboch stranách (produkty, ceny, objednávky atď.). Pravidelnou synchronizáciou zabezpečíme, aby boli všetky údaje v informačnom systéme a e-shope konzistentné a aktuálne. Synchronizácia prebieha každé 2-3 hodiny, čo ušetrí náklady na manuálne spracovanie dát.

Implementácia informačného systému môže byť v podnikoch veľmi prospešná a pomáha pri riadení interných a externých procesov. Keďže sme prepájali e-shop s informačným systémom, v ktorom už boli evidované produkty, zákazníci a iné informácie, výzvou bolo, aby po napojení na e-shop ostali tieto údaje nezmenené a taktiež bolo potrebné zabezpečiť, aby pri synchronizácii nedošlo k vytváraniu duplicít.

Implementácia marketingových B2C funkcionalít

Implementácia marketingových B2C funkcionalít

Starostlivosť o zákazníkov je dôležitá. Nasadením akcií a zliav na e-shope sa zvýši nie len predaj, ale aj povedomie o značke.

Akcia v košíku

Spoločnosť Solik.sk sa svojim prozákazníckym prístupom orientovala na zľavy, ktoré sú rozmiestnené v rôznych blokoch na stránke - pri konkrétnom produkte, v časti košíka pri nákupe nad určitú hodnotu.

Covid-19 vs biznis

Covid-19 vs biznis

Pandemická situácia zmenila obchodnú stratégiu aj v tomto prípade. O tom, ako ovplyvnila e-shop sa môžete dôčítať na našom blogu. Byť pripravený a prispôsobiť sa je dôležitá súčasť fungovania. Jednou z výziev bol aj predaj respirátorov FFP2 a FFP3 bez daňovej záťaže. Po schválení tejto novely sme na e-shope nasadili cenovú politiku, ktorá umožnila zakúpiť si osobné ochranné prostriedky tváre s nulovou sadzbou DPH.

Viac za menej alebo ako nakúpiť a ušetriť

Samostatnú sekciu na hlavnej stránke tvorí časť bazár, ktorá umožňuje zakúpenie zánovného tovaru. Vďaka tomu sa rozšíri cieľová skupina predávajúceho, kupujúci získa nielen vybavenie za nižšie náklady, ale má aj istotu, že používaný tovar prešiel odborným okom.

E-commerce riešenie má byť smerované na zákazníka a jeho potreby. Týmto smerom sa vybral aj Solik a svoju stratégiu nasmeroval priamo na tovar, ktorý je pre zváračov nevyhnutný. Možnosť zakúpiť si výhodne set súvisiacich produktov za akciu utvrdí zákazníka, že je na mieste, kde sa mu rozumie.

Ako využiť darčekové poukážky

Nasadením darčekových poukážok a možnosti predávať ich ako produkty sa otvorilo hneď niekoľko možností, ako ich nastaviť a následne využiť. Poukážka môže mať vlastnosti limitujúce jej platnosť, minimálnu hodnotu nákupu, prípadne aj konkrétny tovar. Darčekové poukážky zákazník neprehliadne. Sú mu automaticky zasielané na e-mailovú adresu. Zároveň je využitá aj funkcia automatického upozornenia pred expiráciou poukážky.

Možnosti využitia darčekových poukážok sú neobmedzené a otvorené kreativite. Prinášajú radosť, ušetria peniaze a vo výsledku bude spokojný nielen zákazník, ale aj predávajúci.

Strážny pes online? Watchdog.

Notifikácie umožňujú v eCommerce oblasti komunikovať so zákazníkmi rýchlejšie, otvárajú nové marketingové príležitosti, sú spoľahlivé, šetria čas. Tento typ služby tak umožňuje zákazníkom získať informácie bez toho, aby ich aktívne vyhľadávali.

Strážny pes

V tomto prípade ide o funkcionalitu, vďaka ktorej je možné požiadať o notifikáciu v prípade naskladnenia tovaru. Zákazník je informaný pomocou e-mailu hneď po jeho naskladnení.

Obsahový marketing

Obsahový marketing

Zákazníci vás hľadajú, aktívne vyhľadávajú informácie, ktoré im viete ponúknuť. Potrebujú poradiť, zistiť iné riešenia. Ako vás nájdu? E-shop solik.sk v rámci svojej stratégie určil cieľovú skupinu a obsah tak prispôsobuje priamo zákazníkovi. Vníma jeho potrebu a poskytuje mu všetky dôležité informácie vo forme, ktorá bude pre zákazníka prospešná. Pravidelné prispievanie na blog a zatriedenie článkov do rôznych kategórii zjednoduší pohyb na blogu a pomôže zákazníkovi dostať sa k informáciám rýchlejšie.

Čo nás v rámci spolupráce čaká?

  • Redizajn blogu pre jednoduchšiu orientáciu
  • Rozširovanie funkcionalít v zákazníckom profile
  • Zlepšenie prepojenia so zásielkovňou

Ako vníma spoluprácu klient?

O online predaji hovorí mnoho spoločností, ale iba niekoľko skutočne objavuje jeho možnosti. Rámec nášho eshopu sa zmenil za pár rokov niekoľkokrát a bart.sk vždy reagoval flexibilne, odborne a spoľahlivo. Spolu hľadáme možnosti ako vytvárať prostredie pre našich zákazníkov a sme radi, že môžeme využívať ich odborné skúsenosti. Komunikácia je veľmi pružná, ale organizovaná. Viackrát nám pomohli využiť príležitosť vďaka ich pohotovej reakcii. V bart.sk máme stabilného partnera a tešíme sa na ďalšie roky spolupráce v digitálnom rozvoji.

Ing. Milan Solík
Ing. Milan Solík
E-commerce manager
Páči sa Vám ako rozvíjame Solik.sk? Kontaktujte nás
Napíšte nám 👋
👍 Úspešne odoslané Správa bola úšpešne odoslaná. Čoskoro vás budeme kontaktovať.
😞 Ops! Nastala chyba Správu sa nepodarilo odoslať. Skúste to neskôr.
Načítavanie...