Menu
EN | SK

Prípadová štúdia Oxyrion

Efektívne spravovanie firemných dát

Oxyrion je názov aplikácie spoločnosti Dejmark. Dejmark je nadnárodná spoločnosť zaoberajúca sa veľkoobchodným predajom farieb. Pôsobí na Slovensku, v Českej republike, v Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku.

Oxyrion je moderná aplikácia, ktorá umožňuje kompletnú správu B2B obchodu. Okrem CRM v sebe zahŕňa aj prístup k ekonomickému systému, business inteligence nástrojom, katalógu produktov a pokladniam.

Oxyrion

Dobrá analýza je základ

To, že dobrá analýza je 80% úspechu platí aj pri agilnom spôsobe vývoja. Pri takomto projekte je veľmi dôležité, aby aj zákazník pochopil základné pravidlá vývoja aplikácií. Je potrebné vysvetliť, čo táto práca obnáša a aké nároky sú vyžadované aj na strane objednávateľa a následne používateľa aplikácie. Predstavili sme čo sú to sprinty, čo je to user-story, akú má úlohu a čo znamená iteračný cyklus. Taktiež sme si vysvetlili potrebu dlhodobej spolupráce a pravidelného rozvoja a údržby aplikácie.

Po vzájomnej dohode sme sa pustili do rámcovej analýzy a takzvanej technologickej dohody.

Oxyrion

Ako to začalo a pokračuje

Je veľmi dobré, keď má zákazník jasnú predstavu o svojich požiadavkách. Z tejto sme vychádzali a rozbili ju do jednotlivých user stories, ktoré sme zoradili podľa priorít a u tých s najvyššou prioritou sme určili náročnosť, aby sme mohli naplánovať úvodné sprinty.

Zloženie tímu

Tím sme skladali opatrne a to presne podľa priorít a potrieb v najbližších sprintoch. Na začiatku pozostával z produkt ownera, ktorý plnil úlohu hlavného analytika, komunikoval so zákazníkom a robil rozhodcu podľa priorít a podľa nastaveného smerovania hlavnej línie projektu. Ďalšími členmi tímu boli backend developer a frontend developer. Nechýbal samozrejme ani scrum master, ktorý dozeral na proces.

Ukážkovým nastavením tímu a procesu sme prvé výsledky dosiahli za veľmi krátky čas a dodali sme po prvom sprinte backend pre pokladne do novootvorených predajní v Česku a na Slovensku.

Týmto sme postavili aj základ API pre budúci vývoj.

43 Používatelia CRM
1,642 Aktuálni zákazníci
648 Potenciálni zákazníci

Aplikácie Oxyrion

Hlavné Oxyrion API ako srdce systému, ktoré zabezpečuje autentifikáciu a autorizáciu, a komunikuje s Microsoft Dynamics Navision.

Aplikácia CRM

Aplikácia CRM

Jadro celého systému, slúžiace najmä obchodníkom. Poskytuje rozsiahlu funkcionalitu pre zjednodušenie a zefektívnenie práce.

Používatelia

Základná entina v CRM. Na používateľov v našom prípade obchodníkov je orientovaný celý systém. Umožňuje im manažovať svoj pracovný čas, spravovať svojich zákazníkov, aktivity. Používatelia majú prehľad o svojich obchodoch, obratoch a podobne.

Zákazníci

Úlohou systému je možnosť jednoducho spravovať zákazníkov. Ako už vyplýva z názvu CRM (Customer relationshipt managment) hlavnou úlohou systému je mať prehľad o zákazníkoch či už potenciálnych alebo aktuálnych.

Príležitosti

Možnosť vytvárania obchodných príležitostí naviazaných na konkrétneho zákazníka.

Aktivity a kalendár

Celkový prehľad obchodníkoch o plánovaných aktivitách, ktoré môžu byť priamo naviazané na konkro zákazníka a príležitosť obchodu.

Helpdesk

Kontrola nad službami spojenými so servisom, reklamáciami.

Marketing

Možnosť vytvárať zľavy a viacero druhov kampaní pre zákazníkov.

Stroje

Registrované stroje, ktoré sú naviazané na zákazníka. Každý zákazník môže mať priradených niekoľko strojov - používatelia CRM tak majú prehľad nad strojmi svojich zákazníkov a aktivitami, ktoré sa ich týkajú.

Aplikácia Admin

Aplikácia Admin

Zákulisie systému umožnuje postupne sa rozšírujúcu správu jednotlivých aplikácií.

Produkty

Definovanie a správa produktov naprieč celým systémov s množstvom prepojení na vzorkovníky, tónovacie systémy a podobne.

Marketing a marketingové zoznamy

Možnosť definovať podmienky na základe ktorých vznikajú zoznamy kontaktov. Tento zoznam sa ďalej využíva na rôzne marketingové účely.

Správa systému

Celková správa systému s postupne sa rozširujúcim pokrytím ako sú filtre v produktoch, parametre produktov, nastavenia objednávka, vzorkovníky a podobne.

Správa obsahu

Vytváranie článkov pre B2B portál a mobilnú aplikáciu v podobe noviniek, ktoré môžu zákazníci sledovať.

Aplikácia B2B

Aplikácia B2B

Priamo z CRM zákazníkov (Firiem) sa stávajú používatelia pre B2B Portál. B2B portál spája business zázníkov so spoločnosť dejmark. Pomocou tejto aplikácie môžu zákazníci vytvárať objednávky na nadefinované produkty. Vytvárať servisné požiadavky, reklamácie a podobne. Zákazník získava taktiež nadefinované zľavy a kampane naň orientované.

Prehľad

Zákazník má historický prehľad o svojich objednávkach.

Katalóg

Nadefinovaný katalóg produktov. Každý produkt v katalógu obsahuje nadefinované informácie cez admin aplikáciu. Súčasťou katalógového produktu sú rôzne varianty a pri farbách taktiež možnosti výberu odtieňa.

Náterové systémy

Nadefinovaný zoznam katalógových produktov, z ktorých vznika systém náterov v jednotlivých vrstvách s rôznym určením a podmienkami použitia.

Android aplikácia

Android aplikácia

Zjednodušená verzia B2B portálu

Zákazník môže podobne ako vo webovej verzií vytvárať objednávky, má k dispozícií prehľad svojich objednávok. Navyše obsahuje čítačku čiarových kódov pre rýchly nákup priamo zo skladu.

Aplikácia BI

Aplikácia BI

Prehľad

Aplikácia sa plánuje postupne rozširovať. Momentálne poskytuje prehľad kamenných obchodov, bločky a detail bločka.

Ako sme pomohli nášmu zákazníkovi?

“Obchodníci si CRM veľmi pochvaľujú, vravia, že je to naozaj také, že do toho “ťukne” a vie všetko. Má tam informáciu o zákazníkovi, súčasne má tam aj informácie o produktoch a produktový katalóg, čo bude pre nich najväčším prínosom a keď ešte doplníme ďalšie veci, tak už budeme mať plnohodnotnú CRM aplikáciu. Takže si myslím, že spätná väzba od obchodníkov je veľmi pozitívna a ja som s tým taktiež spokojný. Čo sa týka portálu, tak tam nám prešli takmer všetci. Zákazníci začali využívať objednávanie cez portál. Rovnako je tu spätná väzba od zákazníkov veľmi pozitívna. Ďalšou vecou je mobilná aplikácia, ktorá sa dostáva medzi zákazníkov. Čiže tá časť, ktorá momentálne funguje, sa používa naplno.

Dušan Pavlov Dušan Pavlov Výkonný riaditeľ DEJMARK spol. s r.o.
Páči sa Vám ako rozvíjame Oxyrion? Kontaktujte nás
Napíšte nám 👋
👍 Úspešne odoslané Správa bola úšpešne odoslaná. Čoskoro vás budeme kontaktovať.
😞 Ops! Nastala chyba Správu sa nepodarilo odoslať. Skúste to neskôr.
Načítavanie...