Efektívne spravovanie firemných dát
Oxyrion je názov aplikácie spoločnosti Dejmark. Dejmark je nadnárodná spoločnosť zaoberajúca sa veľkoobchodným predajom farieb. Pôsobí na Slovensku, v Českej republike, v Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku.
Oxyrion je moderná aplikácia, ktorá umožňuje kompletnú správu B2B obchodu. Okrem CRM v sebe zahŕňa aj prístup k ekonomickému systému, business inteligence nástrojom, katalógu produktov a pokladniam.
To, že dobrá analýza je 80% úspechu platí aj pri agilnom spôsobe vývoja. Pri takomto projekte je veľmi dôležité, aby aj zákazník pochopil základné pravidlá vývoja aplikácií. Je potrebné vysvetliť, čo táto práca obnáša a aké nároky sú vyžadované aj na strane objednávateľa a následne používateľa aplikácie. Predstavili sme čo sú to sprinty, čo je to user-story, akú má úlohu a čo znamená iteračný cyklus. Taktiež sme si vysvetlili potrebu dlhodobej spolupráce a pravidelného rozvoja a údržby aplikácie.
Po vzájomnej dohode sme sa pustili do rámcovej analýzy a takzvanej technologickej dohody.
Je veľmi dobré, keď má zákazník jasnú predstavu o svojich požiadavkách. Z tejto sme vychádzali a rozbili ju do jednotlivých user stories, ktoré sme zoradili podľa priorít a u tých s najvyššou prioritou sme určili náročnosť, aby sme mohli naplánovať úvodné sprinty.
Tím sme skladali opatrne a to presne podľa priorít a potrieb v najbližších sprintoch. Na začiatku pozostával z produkt ownera, ktorý plnil úlohu hlavného analytika, komunikoval so zákazníkom a robil rozhodcu podľa priorít a podľa nastaveného smerovania hlavnej línie projektu. Ďalšími členmi tímu boli backend developer a frontend developer. Nechýbal samozrejme ani scrum master, ktorý dozeral na proces.
Ukážkovým nastavením tímu a procesu sme prvé výsledky dosiahli za veľmi krátky čas a dodali sme po prvom sprinte backend pre pokladne do novootvorených predajní v Česku a na Slovensku.
Týmto sme postavili aj základ API pre budúci vývoj.
Hlavné Oxyrion API ako srdce systému, ktoré zabezpečuje autentifikáciu a autorizáciu, a komunikuje s Microsoft Dynamics Navision.
Jadro celého systému, slúžiace najmä obchodníkom. Poskytuje rozsiahlu funkcionalitu pre zjednodušenie a zefektívnenie práce.
Zákulisie systému umožnuje postupne sa rozšírujúcu správu jednotlivých aplikácií.
Priamo z CRM zákazníkov (Firiem) sa stávajú používatelia pre B2B Portál. B2B portál spája business zázníkov so spoločnosť dejmark. Pomocou tejto aplikácie môžu zákazníci vytvárať objednávky na nadefinované produkty. Vytvárať servisné požiadavky, reklamácie a podobne. Zákazník získava taktiež nadefinované zľavy a kampane naň orientované.
Obchodníci si veľmi pochvaľujú intuitívnosť CRM. Jedným kliknutím môžu získať informáciu o zákazníkovi aj o produktoch, alebo si prezrieť produktový katalóg. Teším sa aj na ďalšie funkcionality, ktoré pribudnú a ktoré z nášho aktuálneho riešenia vytvoria plnohodnotnú CRM aplikáciu. Rovnako pozitívne hodnotím aj portál, ktorý sme začali využívač naprieč celou spoločnosťou, a mobilnú aplikáciu, čo sa postupne dostáva medzi zákazníkov. Verím, že s ďalšími vylepšeniami sa budú všetky tieto súčasti Oxyrion-u využívať naplno.