Oxyrion je názov aplikácie spoločnosti Dejmark. Dejmark je nadnárodná spoločnosť zaoberajúca sa veľkoobchodným predajom farieb. Pôsobí na Slovensku, v Českej republike, v Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku.
Oxyrion je moderná aplikácia, ktorá umožňuje kompletnú správu B2B obchodu. Okrem CRM v sebe zahŕňa aj prístup k ekonomickému systému, business inteligence nástrojom, katalógu produktov a pokladniam.
To, že dobrá analýza je 80% úspechu platí aj pri agilnom spôsobe vývoja. Pri takomto projekte je veľmi dôležité, aby aj zákazník pochopil základné pravidlá vývoja aplikácií. Je potrebné vysvetliť, čo táto práca obnáša a aké nároky sú vyžadované aj na strane objednávateľa a následne používateľa aplikácie. Predstavili sme čo sú to sprinty, čo je to user-story, akú má úlohu a čo znamená iteračný cyklus. Taktiež sme si vysvetlili potrebu dlhodobej spolupráce a pravidelného rozvoja a údržby aplikácie.
Po vzájomnej dohode sme sa pustili do rámcovej analýzy a takzvanej technologickej dohody.
Je veľmi dobré, keď má zákazník jasnú predstavu o svojich požiadavkách. Z tejto sme vychádzali a rozbili ju do jednotlivých user stories, ktoré sme zoradili podľa priorít a u tých s najvyššou prioritou sme určili náročnosť, aby sme mohli naplánovať úvodné sprinty.
Tím sme skladali opatrne a to presne podľa priorít a potrieb v najbližších sprintoch. Na začiatku pozostával z produkt ownera, ktorý plnil úlohu hlavného analytika, komunikoval so zákazníkom a robil rozhodcu podľa priorít a podľa nastaveného smerovania hlavnej línie projektu. Ďalšími členmi tímu boli backend developer a frontend developer. Nechýbal samozrejme ani scrum master, ktorý dozeral na proces.
Ukážkovým nastavením tímu a procesu sme prvé výsledky dosiahli za veľmi krátky čas a dodali sme po prvom sprinte backend pre pokladne do novootvorených predajní v Česku a na Slovensku.
Týmto sme postavili aj základ API pre budúci vývoj.
Hlavné Oxyrion API ako srdce systému, ktoré zabezpečuje autentifikáciu a autorizáciu, a komunikuje s Microsoft Dynamics Navision.
Jadro celého systému, slúžiace najmä obchodníkom. Poskytuje rozsiahlu funkcionalitu pre zjednodušenie a zefektívnenie práce.
Základná entina v CRM. Na používateľov v našom prípade obchodníkov je orientovaný celý systém. Umožňuje im manažovať svoj pracovný čas, spravovať svojich zákazníkov, aktivity. Používatelia majú prehľad o svojich obchodoch, obratoch a podobne.
Úlohou systému je možnosť jednoducho spravovať zákazníkov. Ako už vyplýva z názvu CRM (Customer relationshipt managment) hlavnou úlohou systému je mať prehľad o zákazníkoch či už potenciálnych alebo aktuálnych.
Možnosť vytvárania obchodných príležitostí naviazaných na konkrétneho zákazníka.
Celkový prehľad obchodníkoch o plánovaných aktivitách, ktoré môžu byť priamo naviazané na konkro zákazníka a príležitosť obchodu.
Kontrola nad službami spojenými so servisom, reklamáciami.
Možnosť vytvárať zľavy a viacero druhov kampaní pre zákazníkov.
Registrované stroje, ktoré sú naviazané na zákazníka. Každý zákazník môže mať priradených niekoľko strojov - používatelia CRM tak majú prehľad nad strojmi svojich zákazníkov a aktivitami, ktoré sa ich týkajú.
Zákulisie systému umožnuje postupne sa rozšírujúcu správu jednotlivých aplikácií.
Definovanie a správa produktov naprieč celým systémov s množstvom prepojení na vzorkovníky, tónovacie systémy a podobne.
Možnosť definovať podmienky na základe ktorých vznikajú zoznamy kontaktov. Tento zoznam sa ďalej využíva na rôzne marketingové účely.
Celková správa systému s postupne sa rozširujúcim pokrytím ako sú filtre v produktoch, parametre produktov, nastavenia objednávka, vzorkovníky a podobne.
Vytváranie článkov pre B2B portál a mobilnú aplikáciu v podobe noviniek, ktoré môžu zákazníci sledovať.
Priamo z CRM zákazníkov (Firiem) sa stávajú používatelia pre B2B Portál. B2B portál spája business zázníkov so spoločnosť dejmark. Pomocou tejto aplikácie môžu zákazníci vytvárať objednávky na nadefinované produkty. Vytvárať servisné požiadavky, reklamácie a podobne. Zákazník získava taktiež nadefinované zľavy a kampane naň orientované.
Zákazník má historický prehľad o svojich objednávkach.
Nadefinovaný katalóg produktov. Každý produkt v katalógu obsahuje nadefinované informácie cez admin aplikáciu. Súčasťou katalógového produktu sú rôzne varianty a pri farbách taktiež možnosti výberu odtieňa.
Nadefinovaný zoznam katalógových produktov, z ktorých vznika systém náterov v jednotlivých vrstvách s rôznym určením a podmienkami použitia.
Zákazník môže podobne ako vo webovej verzií vytvárať objednávky, má k dispozícií prehľad svojich objednávok. Navyše obsahuje čítačku čiarových kódov pre rýchly nákup priamo zo skladu.
Aplikácia sa plánuje postupne rozširovať. Momentálne poskytuje prehľad kamenných obchodov, bločky a detail bločka.
“Obchodníci si CRM veľmi pochvaľujú, vravia, že je to naozaj také, že do toho “ťukne” a vie všetko. Má tam informáciu o zákazníkovi, súčasne má tam aj informácie o produktoch a produktový katalóg, čo bude pre nich najväčším prínosom a keď ešte doplníme ďalšie veci, tak už budeme mať plnohodnotnú CRM aplikáciu. Takže si myslím, že spätná väzba od obchodníkov je veľmi pozitívna a ja som s tým taktiež spokojný. Čo sa týka portálu, tak tam nám prešli takmer všetci. Zákazníci začali využívať objednávanie cez portál. Rovnako je tu spätná väzba od zákazníkov veľmi pozitívna. Ďalšou vecou je mobilná aplikácia, ktorá sa dostáva medzi zákazníkov. Čiže tá časť, ktorá momentálne funguje, sa používa naplno.