Menu
EN | SK

Prípadová štúdia Kvety.sk

Prvý eshop pre predaj a donášku kvetov na Slovensku.

kvety.sk

Kto sú kvety.sk

Značka Kvety.sk (od roku 1999 ) sa ako prvá na Slovensku začala špecializovať na online predaj a donášku kvetov. Cieľom konceptu je kvety nielen doručiť, ale hlavne poskytovať službu, vďaka ktorej môžete potešiť tých, na ktorých vám záleží.

Navštíviť web

Čo bolo cieľom tvorby nového eshopu?

  • Vytvoriť dizajn na základe správania sa zákazníkov
  • Priebežné testovanie používateľského zážitku
  • Prehľadnejšie administračné prostredie a rýchlejšie vybavovanie objednávok
  • Prispôsobenie administračného prostredia na základe požiadaviek klienta
  • Prepojenie so skladovým systémom a automatizácia procesov

Ako to prebiehalo?

1. Dizajn

Zo strany zákazníka nám bol dodaný nový dizajn eshopu, ktorý vychádzal z výsledkov analytických nástrojov Hotjar a Google Analytics.

2. Implementácia

  • súčasťou tvorby nového eshopu bol prechod na e-commerce riešenie bart.sk
  • eshop samostatne vyhodnocuje, či je objednávku možné doručiť v konkrétny deň
  • súčasťou nákupného košíka je aj možnosť vytvoriť vlastné venovanie
  • objednávky sú evidované v aplikácii “Aranžér”, ktorá uľahčuje jej vybavenie (vytvorenie objednanej kytice)
  • eshop je plne napojený na informačný softvér od An systems

3. Testovanie pred spustením

Po vytvorení prvej funkčnej verzie eshopu sme túto otestovali s reálnymi používateľmi, ktorých sme vybrali na základe údajov z Google Analytics. Cieľom testovania použiteľnosti webu je odhaliť čo najviac nedostatkov, ktoré môžu mať vplyv na dokončenie konverzie. Pre každého testera sme pripravili testovací scenár. Testovanie bolo navrhnuté tak, aby sme pokryli čo najviac segmentov zákazníkov.

Priebeh testovania:

  • Testerom bol predstavený ich nákupný scenár
  • Testeri pracovali s eshopom a nahlas komentovali, čo robia a nad čím premýšľajú
  • Tím našich špecialistov sledoval a zaznamenával ich správanie

4. Spracovanie výsledkov testovania

Na základe používateľského testovania sme pripravili návrhy na zlepšenie eshopu.

Príklady návrhov na zlepšenie:

Problém č. 1
Problém č. 1

Problém: Zjednodušiť a zároveň zatraktívniť hlavnú stránku profilu zákazníka.

Riešenie: Doplnenie personalizovaného uvítania, zvýraznenie vernostného programu a grafické usporiadanie jednotlivých prvkov.

Problém č. 2
Problém č. 2

Problém: Nedostatočné informácie v kalendári, nedostatočne informácie o poplatkoch za dopravu.

Riešenie: Doplniť informácie do kalendára a doplniť informácie o doprave na viditeľné miesto, aby sa predchádzalo poznámkam v objednávkach.

Mobilná aplikácia

Mobilná aplikácia

Okrem eshopu sme realizovali aj mobilnú aplikáciu pre Android. Ako prvý získate informáciu o novinkách, kampaniach a prebiehajúcich akciách. Zaujímavosťou mobilnej aplikácie je aj skenovanie čiarových kódov sortimentu Kvety.sk. Naskenovaním čiarového kódu vidíte v okamihu svoju aktuálnu cenu a dostupné množstvo. Mobilná aplikácia je dostupná na Google Play.

Teraz na Google Play

Čo ďalej?

Spoznávanie zákazníka

Automatizované vytváranie profilu používateľa a zákazníka

Po vytvorení objednávky sa môže používateľ rozhodnúť pre založenie účtu. V tomto prípade všetky informácie z jeho objednávky uložíme do profilu a zákazník tak nemusí už nič dodatočne vypisovať.

Zber dát na základe akcií používateľa na stránke

Všetky hľadania a prezerané produkty používateľa sa ukladajú na pozadí. Na základe týchto následne môžeme vytvárať a zobrazovať potenciálnemu zákazníkovi odporúčané produkty a tipy na nákup.

Nové “Smart” funkcie a služby

Odporúčané pre vás

Používateľ, ktorý klikal na “červené tulipány” uvidí produkty, na ktoré klikali iní podobní používatelia. S najväčšou pravdepodobnosťou mu teda nebudeme odporúčať opäť červené tulipány. Produkty budú zobrazené v sekcii “Odporúčané pre Vás”.

Kúpiť spolu

Na základe historických dát z doterajších nákupov vytvoríme produktové zoznamy. Možnosti použitia zoznamu “kúp spolu” v košíku a potvrdzujúcom emaile. (zoznamy sú tvorené automaticky s možnosťou ľudského zásahu)

Smart Email

Odosielanie emailov o nedokončených nákupoch. Email obsahuje zľavovú poukážku, ktorá motivuje zákazníka dokončiť nákup.

Smart Wishlist

Zverejnenie fotiek produktov na osobnom profile na Facebook-u. Facebook-ová organická kampaň zadarmo.

Smart Segment

Segmentácia zákazníkov na základe ich hodnoty pre eshop. RFM model. Sledovanie trendov v jednotlivých segmentoch.

Smart Notify

Zákazník nakupuje kvety k narodeninám pre Katku. O rok mu pripomenieme Katkine narodeniny emailom a zároveň personalizovaným bannerom pri príchode na stránku.

Páči sa Vám ako rozvíjame Kvety.sk? Kontaktujte nás
Napíšte nám 👋
👍 Úspešne odoslané Správa bola úšpešne odoslaná. Čoskoro vás budeme kontaktovať.
😞 Ops! Nastala chyba Správu sa nepodarilo odoslať. Skúste to neskôr.
Načítavanie...