Prvý eshop pre predaj a donášku kvetov na Slovensku.
Značka Kvety.sk (od roku 1999 ) sa ako prvá na Slovensku začala špecializovať na online predaj a donášku kvetov. Cieľom konceptu je kvety nielen doručiť, ale hlavne poskytovať službu, vďaka ktorej môžete potešiť tých, na ktorých vám záleží.
Navštíviť webČo bolo cieľom tvorby nového eshopu?
Zo strany zákazníka nám bol dodaný nový dizajn eshopu, ktorý vychádzal z výsledkov analytických nástrojov Hotjar a Google Analytics.
Po vytvorení prvej funkčnej verzie eshopu sme túto otestovali s reálnymi používateľmi, ktorých sme vybrali na základe údajov z Google Analytics. Cieľom testovania použiteľnosti webu je odhaliť čo najviac nedostatkov, ktoré môžu mať vplyv na dokončenie konverzie. Pre každého testera sme pripravili testovací scenár. Testovanie bolo navrhnuté tak, aby sme pokryli čo najviac segmentov zákazníkov.
Priebeh testovania:
Na základe používateľského testovania sme pripravili návrhy na zlepšenie eshopu.
Príklady návrhov na zlepšenie:
Problém: Zjednodušiť a zároveň zatraktívniť hlavnú stránku profilu zákazníka.
Riešenie: Doplnenie personalizovaného uvítania, zvýraznenie vernostného programu a grafické usporiadanie jednotlivých prvkov.
Problém: Nedostatočné informácie v kalendári, nedostatočne informácie o poplatkoch za dopravu.
Riešenie: Doplniť informácie do kalendára a doplniť informácie o doprave na viditeľné miesto, aby sa predchádzalo poznámkam v objednávkach.
Okrem eshopu sme realizovali aj mobilnú aplikáciu pre Android. Ako prvý získate informáciu o novinkách, kampaniach a prebiehajúcich akciách. Zaujímavosťou mobilnej aplikácie je aj skenovanie čiarových kódov sortimentu Kvety.sk. Naskenovaním čiarového kódu vidíte v okamihu svoju aktuálnu cenu a dostupné množstvo. Mobilná aplikácia je dostupná na Google Play.
Automatizované vytváranie profilu používateľa a zákazníka
Po vytvorení objednávky sa môže používateľ rozhodnúť pre založenie účtu. V tomto prípade všetky informácie z jeho objednávky uložíme do profilu a zákazník tak nemusí už nič dodatočne vypisovať.
Zber dát na základe akcií používateľa na stránke
Všetky hľadania a prezerané produkty používateľa sa ukladajú na pozadí. Na základe týchto následne môžeme vytvárať a zobrazovať potenciálnemu zákazníkovi odporúčané produkty a tipy na nákup.
Odporúčané pre vás
Používateľ, ktorý klikal na “červené tulipány” uvidí produkty, na ktoré klikali iní podobní používatelia. S najväčšou pravdepodobnosťou mu teda nebudeme odporúčať opäť červené tulipány. Produkty budú zobrazené v sekcii “Odporúčané pre Vás”.
Kúpiť spolu
Na základe historických dát z doterajších nákupov vytvoríme produktové zoznamy. Možnosti použitia zoznamu “kúp spolu” v košíku a potvrdzujúcom emaile. (zoznamy sú tvorené automaticky s možnosťou ľudského zásahu)
Smart Email
Odosielanie emailov o nedokončených nákupoch. Email obsahuje zľavovú poukážku, ktorá motivuje zákazníka dokončiť nákup.
Smart Wishlist
Zverejnenie fotiek produktov na osobnom profile na Facebook-u. Facebook-ová organická kampaň zadarmo.
Smart Segment
Segmentácia zákazníkov na základe ich hodnoty pre eshop. RFM model. Sledovanie trendov v jednotlivých segmentoch.
Smart Notify
Zákazník nakupuje kvety k narodeninám pre Katku. O rok mu pripomenieme Katkine narodeniny emailom a zároveň personalizovaným bannerom pri príchode na stránku.