Online rezervačný systém Eurobus.
Spoločnosť eurobus, a.s. zabezpečuje verejnú cestnú osobnú dopravu s členením na mestskú, prímestskú, diaľkovú, zahraničnú a zájazdovú. Disponuje 350 autobusmi v štandardnom aj najmodernejšom prevedení.
Navštíviť webNáhrada staršieho riešenia novým, moderným. Nové technológie nie sú jedinou výhodou. Cieľom bolo taktiež:
Projekt sme postupne rozšírili o ďalšie možnosti oproti predošlej verzii:
Ponuka prestupových spojení pre klientov.
Možnosť registrácie klientov a následne zrýchlený nákupný proces.
Zobrazenie autobusových zastávok na mapovom podklade na základe GPS súradníc.
Vylepšená komunikácia s klientom o podporu iných jazykových mutácií.
Možnosť informovanie cestujúcich na web stránke ohľadom meškania spojov, prípadne výpadku bezhotovostného bankovníctva.
Presun rezervácie zo samostatnej domény na hlavnú doménu www.eurobus.sk a jej priama integrácia do web stránky.
Validácia zadávaných údajov (email, telefón, atď), nakoľko pri nesprávne vyplnených údajoch sa strácal kontakt na zákazníka.
Možnosť výberu konkrétneho sedadla v autobuse z grafickej predlohy.
Predošlé riešenie bolo založené na kombinácii HTML, CSS a PHP. Stránka sa musela pri každej ďalšej akcii nanovo prekresľovať. Napríklad pridávanie a vypĺňanie ďalších pasažierov bolo veľmi zdĺhavé. Neexistoval žiadny, len najjednoduchší typ validácie. Neexistovala responzívna verzia aplikácie, takže bolo obtiažné objednávať lístok napríklad z mobilu.
Nová aplikácia je striktne rozdelená na časť prezentačnú (Frontend) a časť biznis logiky (Backend API). Prezentačná časť bola realizovaná pomocou javascriptovej knižnice React formou single page application. Práve použitie Reactu zabezpečuje vysokú interaktivitu ako na desktope tak aj na mobile. Navyše React je dnes jedna z najpopulárnejších možností vývoja a tak existuje predpoklad, že ešte niekoľko rokov bude aplikácia ľahko udržateľná. Navyše, v tomto zložení technológií je jednoduchšie pridávať nové funkcionality.
API bolo riešené externým dodávateľom. Veľkou výhodou oddelenia API a frontendu je, že teraz je možné, aby viaceré iné systémy toto API implementovali. Môže ísť napríklad o iných dopravcov alebo iné predajné systémy.
Viac ako 1000 registrovaných aktívnych klientov.
Použitie na mobilných zariadeniach.
Nový marketingový komunikačný kanál smerom na klienta.
Najväčším prínosom je implementácia API a integrácia rezervácie priamo do stránky www.eurobus.sk.
Zvýšenie počtu predaných lístkov za obdobie od januára 2019 do mája 2019 medziročne o 10% (spôsobené aj zvýšenou ponukou).
Pohodlie pri objednávaní vrátane ďalšej komunikácie v materinskom jazyku (slovenčina, angličtina, ukrajinčina).