Prípadová štúdia Pricemania

Ako sme vyvinuli novú generáciu známeho cenového porovnávača.

pricemania.sk

Čo je Pricemania?

Pricemania je ecommerce portál, ktorý združuje informácie o cenách internetových obchodov a ich kvalite. Umožňuje tak nakupujúcim robiť lepšie rozhodnutia pri nákupoch online. Platforma vznikla v roku 2007 vďaka nápadu zakladateľa Michala Krála, ktorý počas svojich pracovných a študijných pobytov v USA v rokoch 2002 – 2004 využíval podobné systémy na porovnávanie cien. Keď sa slovenský ecommerce trh začal rozvíjať, vznikla aj tu potreba jednoduchého porovnávania cien a kvality obchodov, čo podnietilo vznik Pricemanie.

Platforma denne aktualizuje milióny produktov z viac ako 10 000 slovenských a stoviek českých eshopov. V ponuke sú prakticky všetci najväčší predajcovia na trhu. Pre zákazníkov tak Pricemania šetrí čas aj peniaze, pretože im umožňuje vybrať si nielen najlacnejšieho, ale aj najkvalitnejšieho predajcu.

Navštíviť web

V prípadovej štúdii sa dozviete:

  • Prečo sa klient v roku 2019 rozhodol prepísať aplikáciu od úplných základov,
  • čo je to Pricemania Content Network a ako tento mechanizmus funguje,
  • a ako pomáha Pricemania oslovovať zákazníkov už v raných fázach nákupného procesu.

Prečo bolo potrebné radikálne prebudovanie systému?

V roku 2019 sa zakladateľ Michal Král rozhodol pre radikálny krok - prepísať aplikáciu od základov. Za 14 rokov nepretržitého fungovania sa totiž v systéme naakumuloval technologický dlh, ktorý obmedzoval schopnosť platformu inovovať a konkurovať ňou na dynamickom ecommerce trhu. Starý systém už navyše neumožňoval dostatočne rýchly vývoj nových funkcií a spomaľoval expanziu.

Technologický dlh

Efektívnejší vývoj a väčšia kontrola nad systémom

Pre klienta sme postupne prepísali API a ďalšie kľúčové moduly a služby. Po prestavbe jadra je teraz možné vyvíjať nové funkcie omnoho rýchlejšie. Celý systém je udržateľnejší a administrátori nad ním majú väčšiu kontrolu. Toto nové technické riešenie umožnilo Pricemanii pružnejšie reagovať na potreby trhu a poskytnúť používateľom modernejšie nástroje.

Cielené oslovenie zákazníkov: Pricemania Content Network

Na platformu sme zároveň implementovali inovatívny systém s názvom Pricemania Content Network, ktorý zásadne zmenil spôsob oslovenia zákazníkov už v počiatočných fázach nákupného procesu. Umožňuje totiž eshopom zasiahnuť potenciálnych zákazníkov v momente, keď ešte len zvažujú kúpu produktu.

Pricemania Content Network integruje widgety priamo do článkov na partnerských webových stránkach, kde zákazníci môžu porovnávať ceny produktov popredných eshopov, ako napríklad Alza.sk či Mall.sk. Zákazník má možnosť prekliknúť sa priamo na konkrétny eshop, čo mu šetrí čas a zjednodušuje nákupný proces. Pre eshopy znamená toto riešenie výrazné zvýšenie viditeľnosti ich kampaní, pretože oslovujú zákazníkov práve v okamihu, keď sa rozhodujú o kúpe.

Pricemania Content Network

Čo prinieslo naše riešenie?

Prechod na novú generáciu API a kompletná prestavba jadra systému umožnili rýchlejší a efektívnejší vývoj nových funkcií. Vďaka tomu je celý systém udržateľnejší a umožňuje flexibilné prispôsobovanie meniacim sa potrebám trhu. Pricemania tak dokáže rýchlo reagovať na dopyt, zlepšiť služby pre eshopy a získať lepšiu kontrolu nad celým procesom správy platformy.

Pricemania Content Network dnes funguje na viac ako 3 000 widgetoch, ktoré sú integrované na stránkach 20 významných slovenských publisherov, vrátane Techbox.sk, Mojandroid.sk, TouchIT.sk, Nextech.sk, Fony.sk a médií zo skupín Ringier Axel Springer a Zoznam.sk. Vďaka tomuto rozsiahlemu zapojeniu eshopy efektívne oslovujú tisíce zákazníkov denne, ktorí sa nachádzajú v rozhodujúcej fáze nákupného procesu. Pricemania tak výrazne rozšírila svoj obchodný model a zvýšila viditeľnosť svojej platformy.

O úspechu a inováciách Pricemanie písali aj slovenské médiá, ako napríklad noviny.sk, ktoré zdôraznili, že reštart technológií a spustenie novej reklamnej siete pomohli obchodníkom osloviť väčšie množstvo zákazníkov a podporili expanziu ich kampaní.

Ako to celé funguje?
Najdôležitejšie zapracované moduly
  • Spracovanie feedov
  • Katalóg produktov
  • Parametre produktov
  • Produktové impresie
  • Recenzie produktov
  • Kategórie
  • Výrobcovia
  • Obchody (zoznam slovenských eshopov registrovaných v pricemania.sk)
  • Informácie o cenách dopravy
  • Exit linky a štatistika
  • Pricemania backoffice
  • Affiliate program - widgety
Použité technológie
  • RESTFUL API - Node.js
  • Databáza - MongoDB, Redis, Elasticsearch
  • Frontend - React.js
  • Docker
  • Server - Nginx, Varnish
  • CI/CD
  • Monitoring
  • Git - Bitbucket

Ako vníma spoluprácu klient?

V roku 2018 sme v Pricemanii stáli pred náročným rozhodnutím, ako ďalej postupovať s našou aplikáciou, keďže technologický dlh za tie roky výrazne narástol. Aplikácia nám už neumožňovala rýchly rast ani expanziu, skôr nás udržiavala v začarovanom kruhu. Po komplexnom audite zo strany bart-u sme sa rozhodli strategicky postupne prepísať celú aplikáciu od základov a postupne nahrádzať jednotlivé moduly.

Hoci je tento proces ešte stále v priebehu, už teraz vieme, že sme urobili správne rozhodnutie. Vďaka nemu sme schopní vyvíjať nové funkcie oveľa rýchlejšie a kvalitnejšie, čo sa prejavuje aj v našom medziročnom raste o viac ako 80%. Spustili sme novú biznis líniu Pricemania Content Network a začíname rozbiehať medzinárodnú expanziu. Oceňujem, že Bart dokázal navrhnúť a postupne aj realizovať celý projekt, pričom počas celého procesu bola spolupráca veľmi dobrá, s kvalitnou komunikáciou a flexibilným prístupom.

Michal Král
Michal Král
Zakladateľ Pricemanie
Ste pripravení objaviť nové možnosti v digitálnom priestore? Kontaktujte nás
Napíšte nám 👋
👍 Úspešne odoslané Správa bola úšpešne odoslaná. Čoskoro vás budeme kontaktovať.
😞 Ops! Nastala chyba Správu sa nepodarilo odoslať. Skúste to neskôr.
Načítavanie...